Tillbaka från campingen

Jag blev ärligt talat lycklig när vi svängde in på South Campus och jag såg mitt hus. Vi har varit ute i skogen och campat och det var ett äventyr! Vi åkte iväg cirka 20 min utanför Syracuse och kom till en campingplats. Där möttes vi av en man som bor där och tar hand om de som kommer dit för att campa. Vi gick 15 min längs en väg in i skogen och kom fram till en gräsplätt med ett tält/hus som man kunde sova i. Vi tände en eld och började med maten. Vi var uppdelade i tre grupper (förrätt, varmrätt och efterrätt). jag var i förrättsguppen. När vi var klara med den gjorde vi en kort presentation innan vi åt. Samma sak med det andra grupperna. Efter att vi hade ätit satt vi och pratade och grillade marshmallows. Hur mysigt som helst! Det blev fort mörkt (becksvart) och vid 21.30 tiden kom mannen som välkomnade oss upp. Det var dags för en vandring in i skogen. Vi gick seriöst 20 min i skogen och såg ingenting! Vi höll varandra i händerna och var jätterädda. Gissa hur lättade vi var när vi kom tillbaka! När vi skulle sova lade vi ut sovsäckar runt omkring elden. Jag somnade efter ett tag men både jag och Rachel vaknade samtidigt av att vi hörde dörren till det stora tältet slå igen så vi bestämde oss för att också gå in, det var kallt och blåste ordentligt. Vi vaknade imorse och hade inte sovit så jättebra men det gör man nog inte på ett tunt underlag i tjocka kläder och utan täcke ;)

Efter frukosten gick vi 10 min in i skogen till en plats där det fanns linbanor, linor att gå på mm. Vi var dör i flera timmar och gjorde olika samarbetsövningar. Det var jättekul! En sak som man gjorde en och en var att klättra upp cirka 20 min i ett träd för att sedan hoppa rakt ut. Det ösregnade när jag skulle göra det så det var halt men gick bra ändå. Det såg inte så högt ut nerifrån men när jag kom upp så kramade jag trädet och det knöt sig i magen. Det kändes hur högt som helst! Men jag hoppade och det var en häftig känsla :)

Jossan, det här var ingenting jämfört med fallskärmshoppningen så jag beundrar dig ännu mer efter det här!

Efter att alla hade hoppas och åkt linbana så gick vi tillbaka till parkeringen och åkte hem. Vi var genomblöta och smutsiga så det var helt fantasktiskt att duscha när vi kom hem.

Nu ska vi snart ut och äta sedan blir det en lugn kväll :)

Hoppas ni har haft en bra helg!


Vår mysiga brasa

Laura, Casey och Marjory

Varmrätten-pasta och tomatsås

Vi grillar marshmallows

Jag och Ray

Carly och Erin

Ray och jag




Puss!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Hjärtat! Å du verkar ha så himmmmmmmlaaaa kul! du ser jättelycklig ut på bilderna. Å! saknar dig massor. /Din Emz

2010-08-24 @ 18:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0