Tillbaka i Syracuse

Hej!

Kom tillbaka till Syracuse idag efter 6 dagar på Long Island hemma hos Rachel. Jag har haft det jättebra och det var riktigt kul att träffa Rays kompisar och familj. De bor i ett fint vitt hus cirka 40 min utanför New York City. Vi åkte aldrig in dit men Long Island var fint och det var kul att se vart hon bor. Alla hennes kompisar var jätteroliga och trevliga, amerikaner är så lätta att prata och umgås med även om det är första gången man träffar dem. Allt vi gjorde dessa dagar var att sova, äta, shoppa och träffa hennes vänner. Vi firade thanksgiving i torsdags vilket var kul. Maten var hur god som helst, åt skitmycket haha. Dagen efter kallas "Black Friday" för att alla affärer har rea och folk är ute jättetidigt för att vara först in. Det var helt galet. Vi var vid ett stort köpcenter vid 7.30 på morgonen och då hade allt redan varit öppet sedan midnatt och det var fullt med folk. Var skittrött när klockan ringde vid 6.30 men det var värt att gå upp för att vi hittade massa bra saker pa rea. Wooohoooo :D

Bilresan tillbaka till Syracuse tog cirka 5 timmar men det gick fort! Vi lyssnade på bra musik och hade kul i bilen så det det kändes mycket kortare än 5 timmar. När vi kom hem packade vi upp, fixade lite i lägenheten och tittade åa step brothers. Det är skönt att vara hemma igen. Dessutom är det bara tre veckor kvar tills jag åker hem till mitt "riktiga" hem i Stockholm. Kan knappt vänta! Även om jag älskar livet här så ska det bli skönt att få komma hem och kul att träffa familjen och alla kompisar. Saknar er!

Nu ska jag sova. Skolan börjar imorn igen. Det är fortfarande ingen snö här men det är kallt!

Här är bilder från veckan :)


I Rachels rum

Ska åka till hennes kompis (Haha jag vet att Miya nosar mig i baken)

Jag och Miya

Vid brasan hos hennes kompis Sam

Hos Sam




Vi sprang ett lopp för cancer, cirka 5 km (Ray, jag, kusin Diana och Philip och Rachels storasyster Lauren)

Thanksgiving!

Highlighter party!

Vid en utav stränderna på Long Island

Ray på stranden

Jag, Rachel och Miya

Jojos hummer var fullpackad på vägen hem haha!

















































































 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0